ریخته گری برنج ریخته گری مس ریخته گری روی
  • طراحی و تولید

    قطعات ریخته گری سفارشی

  • گواهینامه

    ISO 9001:2015

  • افتخارات

    از سازمان صنعت و معدن

  • طراحی و تولید

    قطعات ریخته گری سفارشی

  • گواهینامه

    ISO 9001:2015

  • افتخارات

    از سازمان صنعت و معدن

نرم افزار شبیه ساز ریخته گری ESI ProCAST Suite

امروزه پیشرفت صنعت ریخته گری در گروی بهبود کیفیت محصولات ریخته گری، کاهش هزینه ها و افزایش نرخ تولید ریخته گری است. استفاده از روش های آزمایش خطا که پیش از این در صنعت ریخته گری دنیا برای بهبود فرآیندهای ریخته گری و بهبود کیفیت محصولات مرسوم بوده است، بسیار پر هزینه و طولانی بوده که متخصصین را بر آن داشته تا به سوی روش های کم هزینه و کوتاه تر حرکت کنند.جایگزین کردن این روش با روش طراحی بر پایه شبیه سازی توانسته بسیاری از کاستی های روش قبل را جبران کند.

ر میان نرم افزار های صنعت ریخته گری ProCAST، QuickCast، SolidCast، AutoCast و MagmaCast که از مهمترین نرم افزار های حال حاضر شبیه سازی ریخته گری محسوب می شوند، نرم افزار پروکست procast که حاصل بیش از ۲۰ سال ارتباط سازنده با صنایع ریخته گری است قادر به انجام آنالیز های کوپل حرارتیری خته گری، سیالاتی و تنشی می باشد و علاوه بر آن قایلیت های متالورژیکی منحصر به فردی را برای آلیاژهای ریختگی داراست. هم چنین نرم افزار پروکست procast ریخته گری رقابلیت برقراری ارتباط بسیار خوبی با نرم افزار های مدل سازی سری CAD/CAM دارد.

برای شبیه سازی و تحلیل فرآیندها ریخته گری در این نرم افزار از روش اجزای محدود استفاده شده است که در کنار روش های اختلاف محدود و حجم محدود از روش های مطرح در شبیه سازی فرآیندهای مهندسی ریخته گری محسوب می شود.

از لینک زیر می توانید نرم افزار شبیه ساز ریخته گری ESI ProCAST Suite را دانلود نمایید

 

قابلیت‌های کلیدی نرم افزار ESI ProCAST

  • شبیه سازی انواع فرآیندهای ریخته‌گری
  • پشتیبانی از طیف وسیعی از فرآیندهای رایج
  • انجام محاسبات به روش المان محدود
  • محاسبه تنش باقی مانده در قطعات
  • پیش‌بینی رفتار مکانیکی قطعه ریخته گری
  • محاسبه میزان گازهای محبوس در نمونه ریخته گری

 

ماژول های اصلی عملکرد ProCAST شامل ماژول تقسیم شبکه ریخته گری ، ماژول اساسی ، به عنوان مثال ماژول تجزیه و تحلیل انتقال حرارت ریخته گری ، ماژول تجزیه و تحلیل جریان و ماژول تجزیه و تحلیل تنش ریخته گری است.

ماژول اساسی ، ماژول تجزیه و تحلیل انتقال حرارتریخته گری ، محاسبه هدایت گرما ریخته گری، تابش و همرفت هنگام پر کردن و محاسبه گرمای نهان  ریخته گری در حین انتقال فاز مایع فلز با استفاده از معادله آنتالپی. تمام توابع قبل و بعد از درمان عمدتا برای تعیین شرایط مختلف مرزی و اولیه در هنگام ریخته گری استفاده می شود. پس از درمان می تواند زمینه دما ، میدان جریان و میدان سرعت را نشان دهد و همچنین می تواند از معیار انقباض برای قضاوت در مورد انقباض و موقعیت انقباض و انقباض ریخته گری استفاده کند.

نرم افزار شبیه سازی ProCAST مجموعه گسترده ای از ماژول ها و ابزارهای ریخته گری را برای پاسخگویی به چالش برانگیزترین نیازهای صنعتی شما ارائه می دهد. نرم افزار ProCAST، مبتنی بر فناوری اجزای محدود قدرتمند، برای پیش‌بینی اعوجاج و تنش‌های پسماند نیز مناسب است و می‌تواند به فرآیندهای خاص‌تری مانند نیمه جامد، دمش هسته، گریز از مرکز، فوم از دست رفته و ریخته‌گری پیوسته رسیدگی کند. ابزارهای ریخته گری ساخت ProCAST برخی از قدرتمندترین ابزارهای ریخته گری امروزی در صنعت هستند و مهندسی قوی ProCAST ابزارهایی را برای انجام ارزیابی کلیه فرآیندهای ریخته گری برای همه آلیاژهای ریخته گری در اختیار شما قرار می دهد.

ماژول تجزیه و تحلیل جریان می تواند اثرات جریان ، تلاطم ، رفتار تیکسوتروپیک مایعات و جامدات و جریان را در محیط متخلخل (به عنوان مثال فیلترها) شبیه سازی کند و می تواند جریان و انتقال گرمای مایعات را از طریق یک معادله کامل جریان Navier-Stocks جفت کند. ماژول تجزیه و تحلیل می تواند یک محاسبه اتصال کامل از میدان جریان ، میدان دما و میدان تنش را انجام دهد. این شامل چندین مدل ریخته گری  است که خصوصیات مکانیکی مواد ریخته گری را توصیف می کند و می تواند قالب را به یک یا چند ترکیب از مدل های الاستیک ، الاستیک-پلاستیک و الاستو-ویسکوپلاستیک تنظیم کند.

تلفن تماس :88843595 - 88337046 -88337054 -88336074 ایمیل :info@alzenco.com