خدمات الکترونیک دانش آموزان سایت my.medu.ir

یکی از خدماتی که دانش آموزان و اولیا می توانند از سایت واحد خدمات الکترونیک آموزش و پرورش به آن دسترسی داشته باشند، بخش پیش ثبت نام مدارس است. دانش آموزان می توانند پس از ورود به این سامانه از ستون خدمات الکترونیکی دانش آموزان، گزینه اول که پیش ثبت نام مدارس می باشد را انتخاب نموده و اقدام به تکمیل مدارک خواسته شده نمایند. لازم به ذکر است که والدین برای ثبت نام مدارس می بایست از گزینه والدین استفاده نموده و پس از احراز محل سکونت دانش آموزان، ثبت نام را نهایی نمایند.

 

از دیگر گزینه های این قسمت می توان به بخش فایل کتب درسی، استعلام مدرک تحصیلی و گواهی اشتغال به تحصیل اشاره کرد که دانش آموزان می توانند با وارد کردن کد ملی و اطلاعات دیگر مانند رمز همگام یا رمز پادا به اطلاعات تحصیلی خود مانند کارنامه دسترسی پیدا کنند. توجه داشته باشید که دانش آموزان می توانند برای دسترسی به کارنامه خود به صورت اینترنتی، از سایت پادا نیز استفاده نمایند.

 

امکانات سایت my.medu.ir برای آزمون مدارس تیزهوشان و نمونه دولتی

 

یکی از امکاناتی که توسط آموزش و پرورش در این سایت درنظر گرفته شده است، گزینه ثبت نام مدارس نمونه دولتی و تیزهوشان است. در سال جاری دانش آموزانی که علاقه مند به تحصیل در مدارس نمونه دولتی و تیزهوشان هستند می توانند با ورود به سایت پنجره واحد خدمات الکترونیک آموزش و پرورش my.medu.ir و با استفاده از گزینه های مربوطه، فرم های ثبت نامی را تکمیل نموده و هزینه آزمون را پرداخت نمایند.

 

اصلی ترین خدمات گیرنده سایت ثبت نام در مای مدیو my medu.ir معلمان عزیز می باشند که میتوانند خدماتی مثل : حکم کارگزینی، فیش حقوقی، رتبه بندی فرهنگیان، خلاصه سوابق نقل و انتقال فرهنگیان و … را در سایت مای مدیو my medu.ir دریافت کنند.

فرهنگیان در صفحه نخست با انتخاب نقش فرهنگی و وارد نمودن کد ملی و رمز عبور خود می‌توانند بعد از ورود به پنجره خدمات آموزش و پرورش، برای انجام سامانه مورد نظر خود را انتخاب کنند سایت مای مدیو بدون شک از پرکاربردی ترین سامانه های آموزش و پرورش می باشد که خدماتی زیادی تا به الان به دانش آموزان و فرهنگیان ارائه کرده است لذا شما نیز باید کار با این سایت را بلد باشید که در ادامه مقاله بصورت اختصاصی تمام مراحل مربوط به مای مدیو را به شما توضیخ خواهیم داد.

در مقاله پیش رو با یکدیگر خواهیم پرداخت به نحوه ورود دانش آموز و معلمان به سایت مای مدیو my. medu. ir و استفاده از خدمات این سامانه صبحت خواهیم کرد.

 

 

دریافت سوابق تحصیلی از سایت my.medu.ir

دانش آموزان روزانه، بزرگسالان و تمامی متقاضیان شرکت در کنکور سراسری در تمامی رشته های نظری، فنی حرفه ای و کاردانش می بایست قبل از ثبت نام در کنکور سال جاری به سایت مای مدیو my.medu.ir مراجعه نموده و پس از ورود به پنل کاربری خود اقدام به دریافت کد سوابق تحصیلی نمایند. دانش آموزانی که در حال حاضر در پایه دوازدهم تحصیل می نمایند می توانند برای ورود به پنل کاربری خود پس از انتخاب نقش به عنوان دانش آموز، از کدملی و شماره سریال شناسنامه برای ورود استفاده نمایند.

 

همچنین سایر افرادی که در سال های قبل دیپلم خود را دریافت نموده اند، می بایست در ابتدای ورود به سایت، در جایگاه مربوطه نقش خود را بر روی گزینه “والدین و سایر” قرار داده و سپس با کلیک بر روی گزینه “ورود از درگاه دولت”، با وارد کردن تلفن همراه خود، اقدام به ورود به پنل کاربری و در نهایت دریافت کد سوابق تحصیلی نمایند. همچنین متقاضیانی که به نام آن ها سیم کارتی ثبت نشده است می توانند با استفاده از گزینه “کاربران بدون سیم کارت” ابتدا در سایت ثبت نام خود را انجام داده و سپس با نام کاربری و رمز عبور خود وارد سایت شده و کد سوابق تحصیلی را دریافت نمایند.

 

لازم به ذکر است که در سال جاری، آموزش و پرورش به منظور دسترسی راحت تر و ساماندهی متقاضیان ترمیم معدل، اقدام به فعال نمودن لینک ثبت نام در آزمون ترمیم معدل در سایت my.medu.ir نمود. طبق اطلاعیه این سازمان، متقاضیان توانستند در موعد مقرر با همراه داشتن مدارک لازم برای ترمیم معدل، به پنجره واحد خدمات الکترونیک آموزش و پرورش my.medu.ir مراجعه و ثبت نام خود برای ترمیم معدل را انجام دهند.

ثبت نام دانش آموزان در سامانه مای مدیو 1402 my.medu.ir 

1- گام اول : برای ثبت نام دانش آموزان در سامانه مای مدیو، نشانی مای مدیو my. medu. ir را در مروگر خود جستجو کنید. تا پنجره واحد خدمات الکترونیک وزارت آموزش و پرورش را مطابق با تصویر زیر مشاهده کنید. در این قسمت لازم است نقش خود را انتخاب کنید.

2-گام دوم: با کلیک روی انتخاب نقش، گزینه والدین و سایر را انتخاب کنید تا بتوانید به عنوان والدین دانش آموز، برای ثبت نام دانش آموزان در سامانه مای مدیو، اقدام کنید.

3- گام سوم: به این ترتیب میتوانید با انتخاب عبارت” والدین و سایر” به عنوان والدین وارد می شوید. روی ورود به سامانه از طریق رمز یکبار مصرف کلیک کنید.

4-گام چهارم: در این مرحله وارد پنجره خدمات دولت هوشمند می شوید. می توانید با رمز یکبار مصرف، وارد سامانه مای مدیو شوید. برای اینکار لازم است شماره موبایل خود را که حتما به نام خودتان ثبت شده است، وارد کنید. سپس کد امنیتی را وارد نمایید.

5-گام پنجم: یک پیامک با اسم MGOV برای شما ارسال می شود که حاوی کد تایید پنجره خدمات دولت هوشمند است. در این پیامک از شما خواسته می شود که این کد را در اختیار دیگران نگذارید.

6-گام ششم:در این مرحله، به سادگی وارد پروفایل مای مدیو my. medu. ir خود شده اید. پروفایل مدیو دات آی آر، امکانات متعددی را در اختیار شما می گذارد. نظیر امکان استعلام مدرک تحصیلی، استعلام شهریه، سنجش بدو ورود دانش آموزان دبستانی و پیش دبستانی، خرید کتاب درسی، ورود به سازمان آموزش و پرورش استثنایی و …

7-گام هفتم: اگر به عنوان والدین، هنوز فرزند خود را به عنوان دانش آموز در سامانه مای مدیو my. medu. ir ثبت نام نکرده اید، در این قسمت می توانید به سادگی با کلیک روی عبارت اضافه کردن دانش آموز، مراحل ثبت نام را انجام دهید.

8-گام هشتم: کد ملی فرزند خود را وارد کنید و سپس از روی تقویم، تاریخ تولید فرزند را انتخاب کرده و دکمه ثبت را بزنید.

ورود به سایت مای مدیو my medu.ir

برای medu.ir ورود به سایت خدمات الکترونیک آموزش و پرورش | my medu.ir در قدم اول می بایست به نشانی اینترنتی my.medu.ir را در مرورگر درج و جستجو نمایید. تا صفحه اصلی سایت برای شما نمایش داده شود.

اکنون مطابق با تصویر زیر ابتدا نقش خود را به عنوان؛ فرهنگی، دانش آموز یا والدین و سایر انتخاب کرده و نام کاربری و رمز عبور خود را در قسمت های مربوطه درج کنید.

در مجموع متقاضیان می توانند برای استفاده از این سامانه به آدرس اینترنتی my.medu.ir مراجعه نمایند. برای ورود مستقیم به سامانه my.medu.ir کلیک کنید. برای ورود مستقیم به پنجره واحد خدمات الکترونیک آموزش و پرورش بر روی دکمه زیر کلیک کنید.

Summary
Service Type
پنجره واحد خدمات الکترونیک آموزش و پرورش my.medu.ir
Provider Name
پنجره واحد خدمات الکترونیک آموزش و پرورش my.medu.ir,
تهران,ایران,ایران-
Area
پنجره واحد خدمات الکترونیک آموزش و پرورش my.medu.ir
Description
پنجره واحد خدمات الکترونیک آموزش و پرورش به نشانی my.medu.ir زیر نظر این سازمان به منظور ارائه خدمات گوناگون به دانش آموزان، فرهنگیان و سایر افراد راه اندازی شده است. کاربران می توانند با ورود به سامانه مای مدیو اقدام به انجام امور مورد نیاز خود نموده و به آسانی به سایت های زیر نظر آموزش و پرورش دسترسی داشته باشند.
Leave Comment